• Döviz Kurları
    18 Ocak 2018 11:45
    Font1 Font2 Font3 Font4
    Bu Haberi Yazdır

Yeni yıla nasıl girersen bütün senen öyle geçer gibi bir klişe inanış var. Umarım bu inanışta gerçeklik payı yüksektir, çünkü uzun zamandır geçirdiğim en güzel yılbaşı bu senekiydi.

Ankara’daki yorucu ve bir türlü hayata geçirilemeyen programlardan bunalmış vaziyetteyken, birden şehirden uzaklaşmak, yılbaşı karmaşasından kaçmak ve başka bir şehre gitmek istedim.

İnternete girmiş dolaşırken, yılbaşı programlarının reklamlarına denk geldim ve Coşkun Sabah’ın Gaziantep’te bir otelde sahneye çıkacağını okudum. Doksanlı yıllarda kendisini çok kereler dinleme fırsatım olmuştu. Bir anda kafamda fikirler uçuşmaya başladı. Gaziantep’e gidersek hem midemize, hem de ruhumuza ziyafet çekebilirdik. İki yakın arkadaşımız da bize katılmaya karar verince Ankara’da yasaksavar gibi bir gece programı yapmaktansa, keyifli bir şey yapmanın heyecanını yaşamaya başladım. Hemen bilet ve konaklama işini ayarladık. Gaziantepli olan arkadaşımız da yemek yenecek yerlerin planlamasını üstüne alınca hoş bir telaş başladı.

Yılbaşından bir gün önce öğlen gidip, yılbaşının ertesi günüde dönmeyi planladık. Biz kadınlar, çarşı pazar hayali kurarken Antepli arkadaşım “Beni KüşlemeciHalil’e bırakın, pazartesi havaalanına giderken alırsınız” dedi.

Gerçekten de dönene  kadar yiyebileceğimiz lezzetteydi. Hava Ankara’ya göre biraz daha sıcak olduğu için, valizleri otele bırakır bırakmaz, kendimizi kebapçıda bulduk. Kebapların üzerine tarihi Tahmis Kahvesi’nde menengiç kahvelerimizi de yudumladıktan sonra kumaşçıların, bakırcıların arasında kaybolduk. Mis gibi kebap kokularının arasında hanların birinden girip birinden çıktık.

Hani yollarda, parklarda görmeye alışık olduğumuz bir manzara vardır, yerlerde çitlenmiş çekirdek kabukları olur genellikle. Tahmin edeceğiniz gibi burada tam tersi Antep fıstığı kabukları ile doluydu kaldırımlar, saksı dipleri. E haliyle bizde aldık avuçlarımıza Antep fıstıklarını.

Günü kısa kesip ertesi günün yılbaşı olduğunu da unutmadan, erken yatıp dinlenelim dedik. Sabah bizi harika bir kahvaltı bekliyordu. Gözümüzü Katmerci Zekeriya’da açtık. Hızlı bir Zeugma Müzesi gezisinden sonra artık geceye hazırlanma vakti gelmişti.

Seyahate çıkmadan önce, şaşırarak çoğu kişinin bana aynı soruyu yönelttiğini fark ettim.Ağız birliği etmişçesine “Antep’te ne var?” diye soruyorlardı.Ankara’ya dönüş yolunda bunu düşündüm, “Antep’te ne yok ki?”

Harika bir yılbaşı geçirdim, inşallah bütün senem öyle güzel geçer. Antepliler eğlenmeyi iyi biliyor. Kısmet olursa seneye de Adana’dayız.

Ankaralı arkadaşlarım, gelmek isteyen olursa Adana’da neler olduğunu bilahare anlatacağım…